LÄSKIGA MÄN

jag tror jag borde sluta tänka att alla människor är snälla och hjälpsamma, igår blev jag faktiskt riktigt rädd, så rädd att jag började gråta faktiskt. Klockan blev lite för mycket och jag skulle gå hem från Kevin, klockan var väl runt halv 2 på natten ungefär. Och för er som inte vet så bor han nästan högst upp i svärdsjöbacken.
När jag kommer till första övergångsstället tar jag ur musiken ur mitt högra öra och bara koncentrerar mig på vägen. Det är helt tomt på vägen och ingen människa eller bil passerar. Då, i mörktet nästan längst ner i backen ser jag en man kommandes på samma trottoar som mig, men går snabbt åt sidan bakom en gammal skola. Jag blir fundersam och ber Kevin ringa mig. Och så fort jag ska trycka på "svara" ja gissa vad som händer då? Ingen service på mobilen, nehe as bra. Här är jag ensam på en väg med en man som står bakom ett hörn och väntar på att jag ska gå förbi. Jag går över vägen till andra trottoaren men väntar först och ser om jag får tillbaka servicen men det ser ganska tungt ut, så jag klickar på starta om och börjar sakta gå nerför backen, när jag kommer till den gamla skolan ser jag att mannen står kvar där bakom hörnet och bara står där. Och jag utan min mobil får panik, för vem skulle hjälpa mig? Jag tar upp mobilen och utbrister ganska högt " Heej!, Jaa jag ser dig nu!" och då vänder han och går runt skolan.
Det lite roliga är att det fanns liksom ingenting bakom hörnet på skolan/byggnaden och ännu konstigare var det ju att han inte gick ut på trottoaren igen utan gick runt skolan istället där det inte ens finns en väg.
Jag brukar tänka om jag möter en annan man att jag inte ska vara rädd, utan att han kanske är den som skulle hjälpt mig istället. Men nu vet jag att man alltid ska vara vaksam när man går sent på kvällen natten. Eller stanna där man är tills det blir morgon.
samtidigt är jag vääldigt nyfiken vad han hade tänkt att gjort. förmodligen smygit upp bakom mig och gjort något. Kanske dödat mig, eller våldtagit mig. Men jag är glad att det inte hände någonting, otroligt glad.

Kommentarer
Postat av: A D E L I N A

men herregud gumman!! Glad att det inte hände dig något!<3

2011-12-29 @ 18:43:41
URL: http://adelinanorstroms.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nästa gång ringer du!!!!

2011-12-29 @ 19:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0