STOPPAD!

Ikväll hände en liten läskig/pinsam sak. jag blev stoppad av polisen för första gången i mitt liv. jag är typ rädd för polisen. men ah jag och Sofia kom körandes från pilbo och skulle egentligen lämna av Sofia hemma hos henne, men polisen följde efter oss s¨å jag tänkte at jag åker till pappa ist så vi kan lämna moppen. Men sen satt dem på blåljusen och jag stannade längs kanten(livrädd) Sen stannade dem och sa att mitt baklyse inte fungerade och jag tänkte liksom vafaan, nu får jag böter. Jag viste ju inte att det hade slutat fungera så jag sa ju det, för lyset har ju fungerat men nu lös det inte. Sen när dem kollade upp min moppe så sa dem att den inte ens var påställd, men jag sa att jag va 100% säker på att den va det för det hade pappa sagt, men dem sa att moppen stod på mig så jag skulle ha koll på det och allt. Så dem va typ såhääääär nära att ge mig böter men hör och häpna, dem lät mig gå. Sen så fråga han om den va omlackad (den är ju lila nu) och då sa jag ja och sa vilken originalfärgen va och han brydde sig inte. Alltså jag är sjukt tacksam att dem lät mig gå, tack till er poliser ♥
Men, nu är moppen påställd så jag slipper böter imorgon och jag ska inte åka på moppen förns den är helt hel, dvs måste fixa baklyse och sådant. Nej usch vad rädd jag var, haha...
Det roliga var ju att när dem stoppat oss och stod där med oss kommer det en annan moppe som inte har något baklyse, och efter det kommer det en moppe på trottoaren... man ba. yeah. Tur att ingen surpuppepolis stannade oss, för då skulle han förmodligen tillome ta min moppe eftersom ganska mkt e ju utbytt. men jaja. jag är glad att jag slapp böter. Fast det var tydligen någon som åkte förbi och filmade, stod typ där i en halvtimme... stefan. hejdå. godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0